2011. május 12., csütörtök

Epres túrókocka



Ebben a sütiben minden megtalálható , amit én nagyon szeretek! A gyümölcsök közül az eper a kedvencem,  a túrót pedig imádom minden formában. Már alig vártam , hogy epret lehessen vásárolni elfogadható áron és végül a tegnap vettem. Igaz , hogy még most sem olcsó, de már tűrhető!

Hozzávalók:
egy 4 tojásból sütött piskóta
3 evőkanál eperlekvár
50 dkg túró
10 dkg porcukor
1 citrom
1 csomag vaniliás cukor
2 evőkanál zselatin
2 dl tejszín
A tetejére:
60 dkg eper
2 csomag gyümölcszselépor
0,5 dl eperszörp
Vizes, kakaós piskótát szoktam sütni a következő adagokkal: 4 tojás, 8 kanál viz, 32 dkg cukor, 20 dkg liszt+ 2-3 kanál kakaó, fél sütőpor.
A kész piskótalapot megfelelő méretű , zsírpapírral kibélelt tepsibe fektetjük, majd zsírpapírból kb. 5 cm magas karimát hajtogatunk köré. Eperlekvárral megkenjük. A túrót szitán áttörjük, porukorral, vaniliás cukorral és reszelt citromhéjjal ízesítjük. A zselatint kevés vizben feloldjuk, meglangyosítjuk és a túrós krémhez adjuk, végül a kemény habbá vert tejszínt is óvatosan beleforgatjuk. A túrós krémet  a lekváros piskótára símítjuk és 1-2 óra alatt megdermesztjük. A megtisztított eperszemekkel szépen kirakjuk a tetejét. A gyümölcszseléport az előírásnak megfelelő arányban elkeverjük a felhígított eperszörppel és felforralva, majd langyosra hűtve az eprekre csorgatjuk. Ha megdermedt, kockára vágva tálaljuk.

Nagyon finom, könnyű, mutatós süti, amelynek a receptje a Nagy Süteményeskönyvből való.

5 megjegyzés:

  1. Yammy ,ce bine arata.Si mie imi plac ft. mult prajiturile cu capsuni.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, én sem ettem még epret az idén, de már alig várom.

    VálaszTörlés
  3. Andrea multumesc!

    Kati köszi ,én sem tudtam tovább várni.

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon szeretném ami benne van!:-)Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés