2011. január 8., szombat

Mogyoró torta



Kedvenc tortáim egyike amit a saját szülinapomra készítettem:

Sütöttem hozzá 2 piskótát , egy mogyorósat és egy vaniliást.

Mogyorós piskóta :
 6 db tojás
5 evőkanál cukor
1 vaniliás cukor
10 dkg darált mogyoró
2 evőkanál liszt
1 sütőpor
 .pikótát sütünk a hozzávalokból hagyományos módon

Vaniliás piskóta
4 db tojás
8 evőkanál viz
15 dkg liszt
17,5 dkg cukor
1 vaniliáscukor
fél csomag süőpor
- a tojásfehérjéket a vizzel és cukorral kemény habbá verjük, hozzáadjuk óvatosan a tojássárgákat és a sütőporos lisztet.

Krém:
10 dkg cukor
10 dkg mogyoró
1 tejszínes pudingpor
4 dl tej
3,4 evőkanál cukor
1 vaj vagy margarin

 - a krémhez 10dkg cukorból és 10 dkg mogyoróból grillázst készítünk( a cukrot karamelizáljuk + darált mogyoró jól összekavarjuk, vizes lapítóra vizes sodrófával  nem túl vékonyra kisimitjuk, kihülés után  diódarálón ledaráljuk).
  - a pudingot 4 dl tejben, 3-4 kanál cukorral megfőzzük, ha kihült hozzáadjuk a  habosra kavart margarint és a grillázst .
 A tetejére 1 tojásfehérjét felverünk 10 dkg porcukorral, elkenjük ,majd rácsozzuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a dekorácio a torta tetején,én is szoktam de csokival.Az a baj a csokis variácioval hogy miután megdermed a csoki lehetetlen felvágni(maximum forro késsel).
    Nagyon jó ötlet a cukormáz . A thomaszos torta is szuper lett:)

    VálaszTörlés
  2. Cakeni köszönöm, nekem is ugyanolyan gondjaim vannak a csokis variációval , de viszont a cukormázas nagyon praktikus. Egyetlen hátránya ,hogy egy kicsit édesebb lesz tölle a torta, meg aztán kell neki 1 nap száradás.

    VálaszTörlés