2012. január 27., péntek

Snikers szelet

Mostani nagy kedvencem lett ez a süti, egy hét alatt kétszer is elkészítettem, úgyhogy többet nem is mondhatok róla. Egyszerűen imádom!!!

Hozzávalók:

1 ostyalap

5 tojásfehérje
20 dkg cukor
20 dkg darált mogyoró vagy dió
5 kanál liszt
2-3 kanál kakaó
1 sütőpor

Krém:
8 kanál cukor
1 vaj vagy margarin
5 tojássárga
5 kanál cukor
20 dkg pörkölt mogyoró

1 tábla csoki
2 evőkanál olaj

A tepsibe belehelyezzük az ostyalapot, majd ráöntjük a következő tésztát : 5 tojásfehérjét 20 dkg cukorral kemény habbá verünk, majd óvatosan belekavarunk 5 kanál lisztet, 3 kanál kakaót , 1 sütőport és 20 dkg darált mogyorót . ( az én  esetemben fele-fele arányban dió és mogyoró ). Tűpróbáig sütjük, majd az ostyalappal felfele kiborítjuk.



A krémhez 8 kanál cukrot karamellizálunk, hozzáadjuk a pörkölt, vágott mogyorót, kockánként a vajat, majd végül óvatosan az 5 kanál cukorral elkavart tojássárgát. Addig főzzük, míg egy kissé megkeményedik, majd a tészta ostyalapos felére rákenjük.








Krém a sütin.

 Egy tábla csokit gőz fölött megolvasztunk, elekvarunk 2 kanál olajjal és rásímítjuk a karamelles krémre, majd mogyoróval megszorhatjuk.



6 megjegyzés:

  1. Nekem is van egy Snickers receptem, de még nem készítettem el. Azt hiszem az enyémben nincs ostyalap. Nagyon jól néz ki! Nálunk most a Chokito a sztár és a zebrakeksz szelet (még egyik sincs fent a blogon, de hamarosan). A gyerermekeim nagyon imádják!

    VálaszTörlés
  2. Júj ez nagyon finom lehet! Megmutattam a családnak, megvan a jövőheti süti!! :-))

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon bejön, így le is mentettem, a cím mellé írtam a blogcímedet, és a mentés helyett a közzétételre nyomtam :DD Gyorsan lekaptam, és elmentettem piszkozatba, az az egy dolog nyugtat, hogy melléírtam a blogodat, így ha bélyegképként ki is kerül ide-oda, legalább a neved ott van. Ezer bocsi a bakiért!

    VálaszTörlés
  4. Ezt én is tudnám imádni! Muszáj lesz elkészítsem.

    VálaszTörlés
  5. Karamellás süti bármikor jöhet :)

    VálaszTörlés