2010. december 2., csütörtök

Labda torta


Erről a tortáról annyit ,hogy egy 1 éves kisfiúnak keszült szülinapjára.A kérés az volt hogy a kedvenc labdáját kell megformázni. Igyekeztem s az eredmény ilyen lett. A tortához sütöttem egy 4 tojásos piskótát a krém pedig fehér és étcsokis mousse.

Piskótához kell:

4 tojás
27 dkg cukor
20 dkg liszt
8 evőkanál viz
fél csomag sütőpor
 2 evőkanál kakaó

_ a tojásfehérjét  először félkemény habbá  verjük majd lassan felváltva adagolva a cukrot és a vizet keményre verjük. A tojássárgáját óvatosan beleforgatjuk a habba akárcsak a sütőporral és kakaóval elkevert lisztet.
Előmelegített sütőben 35-45 percig sütjük.

Csoki mousse

  10 dkg étcsoki
  200 ml tejszín
  1 kanál zselatin

- a csokit vizfürdőben 100 ml tejszínnel megolvasztani , a zselatint 100 ml vizbe beáztatni majd a még meleg de nem forró csokiba belekavrni. A megmaradt 100 ml tejszínt kemény habbá verni s a kihült csokival összedolgozni. Ugyanígy  jártam el a fehércsokis krém esetén is. Majd egy tésztaszűrőben összeraktam rétegezve a két krémet. Fondantal borítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése